Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Λάιφ ιν Σάιπρους (9) - Υπό αντίξοες συνθήκες

Όταν ήμουν στην Αμερική, είχα μια δουλειά που αγαπούσα τζαι ήταν όλη μου η ζωή. Απορροφούσεν μου όλο το χρόνο και όλη μου την ενέργεια. Τούτο ήταν αρκετό για να με γεμίζει για αρκετά χρόνια. Μετά όμως εσταματησεν να με γεμίζει τόσο.   Η ζωή μου τζαι τα πάντα γύρω μου είχαν μια σταθερότητα. Τόση σταθερότητα που ως και εγώ που αναζητώ την σταθερότητα εκατάντησα να την νοιώθω να με πνιγει.  Ήθελα κάτι άλλο…ελλειπαν μου πράματα που δεν εμπορουσα να βρω. Κάποιος ίσως να σκεφτεί ότι εν γιατί δεν ήμουν ενταγμένη στην εκεί κοινωνία, αλλά δεν θεωρώ ότι ισχύει γιατί ήμουν ένα άτομο ενταγμένο στην Αμερικάνικη κοινωνία τζαι για πολλούς αρκετά Αμερικανοποιημένο.

Αποφάσισα λοιπόν να πάρω την μεγάλη απόφαση τζαι πριν 4 μήνες ηρτα στο not-so-χρυσοπράσινο φύλλο. Για να πω την αλήθκεια ηβρα πολλά πράματα που τζεινα που μου ελλείπαν. Έχασα όμως τζαι πολλά που είχα γιατί δήμε δεν τα ηβρα. Ξεσκονίζοντας τζαι συγυρίζοντας την βιβλιοθήκη μας, ηβρα σε ένα βιβλίο ένα σελιδοδείκτη που έκαμα δώρο στην μάμα μου πριν πολλά χρόνια όταν ήμουν μαθήτρια. Πάνω έγραφε «Έχασα τα πάντα εκτός από εκείνα που έδωσα». Με την επιλογή μου όσα άφησα τα έδωσα, άρα δηλαδή τα έχασα. Εν με πειράζει όμως γιατί το έκανα συνειδητά τζαι κέρδισα τόσα άλλα.

Στην Κύπρο ηρτα για πολλούς ίσως στην χειρότερη στιγμή. Εν μέρει συμφωνώ. Σκεφτουμαι όμως πόσο θα ανησυχούσα αν ήμουν ακόμα στες Αμερικές που κυριολεκτικά «όταν κοιμάσαι άλλος γράφει ιστορία» που λαλεί τζαι το κλισέ πλέον άσμα. Όταν είσαι εντος, μπορείς να κατηγοράς τους πάντες τζαι τα πάντα. Όταν είσαι εκτος, κάπως νοιώθεις ότι πρέπει να υπερασπιστείς τζαι τον τόπο σου, όσο χάλια τζαι να’ναι ο τόπος ή οι καταστάσεις.

Για πρώτη φορά ζω τα πράματα που κοντά τζαι εν πολλά διαφορετικά, τζαι έχουν τζαι μια άλλη ουσία. Εν πολλά διαφορετικό να πέφτεις την νύχτα σε ένα διαμέρισμα μόνη σου τζαι να σκέφτεσαι πως είναι οι δικοί σου τζαι τι περνούν τζαι ότι θέλεις να βοηθήσεις άλλα να μεν μπορείς.  Νοιώθεις ότι λείπει σου η ουσία των πραμάτων.  Η ουσία εν διαφορετική για τον κάθε ένα που μας. Όταν επήρα την απόφαση να ερτω πίσω, νοιώθω ότι ήταν μια απόφαση που ήταν αποτέλεσμα της αναθεώρησης του τι είναι η ουσία της ζωής για μένα. Ίσως για πρώτη φορά τούτες της μέρες πεθυμω πραματα που την Αμερική. Όταν όμως ρωτώ τον εαυτό μου αν θα εξαναέπαιρνα την ιδια απόφαση, απαντώ μου ότι ναι, θα την εξαναέπαιρνα παρ’ολες τις αντίξοες συνθήκες.

Στο σχολείο, η καθηγήτρια μου της χημείας ήταν μια κυριούλα που σαν καθηγήτρια και σαν χημικός ήταν απολύτως άσχετη. Ήταν όμως αγαθή ψυχή τζαι με καλές προθέσεις, απλά σε λάθος επάγγελμα τζαι σε λάθος μάθημα. Θυμούμαι πάντα που μας ελάλεν όμως κάτι πολλά σωστό παρ’ολη την αχαπαροσύνη της. Ελαλεν μας παιθκιά πρέπει να θκιεβάζετε τόσο που θα σας επιτρέπει να γράψετε καλά τζαι υπό αντίξοες συνθήκες. Μπορεί να προετοιμάζεστε για ένα εξαμ τζαι την ημέρα του εξαμ να μεν νοιώθετε καλά. Εσείς όμως εν τζαι μπορείτε να αλλάξετε την ημερομηνία μιας εξέτασης όπως τα Α’λεβελ γι’αυτό πρέπει να μπορείτε να λειτουργείτε και υπό αντίξοες συνθήκες.

Κρατώ το τούτο λοιπόν….να μάθουμε να λειτουργούμε υπό αντίξοες συνθήκες.

32 σχόλια:

  1. Τουλάχιστον εφάνηκεν ότι εν εξεχάσαμεν ο ένας τον άλλον υπό αντίξοες συνθήκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α bit too late αν με ρωτας....τζαι κλασσικο κυπριακο που τα αφηνουμε ουλλα να φτάνουν στο αμην....

      Τι να πω ομως...καλλιο αργά παρα ποτέ!

      Διαγραφή
  2. Σωστά τα λες. Πίστη και υπομονή Πρασινάδα μου. Τζιαι έχει τζιαι ο Θεός για μας. :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Aσε ειδα το γραμμα σου που Αργεντινη...επιασα τζαι εγω αρκετά που Αμερικη...άι φιλ γιου! :)

      Διαγραφή
  4. Δυστυχώς μαθαίνουν τα κοπελλούθκια τους να πίννουν χάππια για να μεν δουν περίοδο τη μέρα της εξέτασης. Ήνταλως να μάθουν να λειτουργούν υπό αντίξοες συνθήκες;
    Κυριολεκτικό και μεταφορικό κατ' επέκτασην.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοβαρομιλασ;;; Για το κυριολεκτικό παρτ εφυρτικα! Ηντα τζαιρούς εφτασαμεν!

      Διαγραφή
    2. Που τον τζαιρό που ήμουν 17 (πριν 9 χρόνια, ουάου), οι συμμαθήτριες μου που εδιούσαμε μαζί εισαγωγικές και ενιαίες έτσι εκάμναν. Εγώ εφύρνουμουν που τον πόνο, αλλά εν είχε chance να πίννω ένα μήνα χάπια πχ με 1000 παρενέργιες (γιατί κάποια εδιάβασα τες οδηγίες τους αργότερα), για να πάω να δώσω εξετάσεις. Ώρα είχα, αν τα έξερα καλώς. :p

      Διαγραφή
  5. ΑΜΑΝ ρε φιλεναδα! Επαναπατριστηκες τζι ειδες ιντα που παθαμεν! :ΡΡΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκεφτου τι χειροτερα θα εγίνουνταν στον τοπο αν έλλειπα θέμας! :ΡΡ

      Διαγραφή
  6. εγώ εννά σου πω μόνο ένα καλό (για σένα :ΡΡ) νέο: έρκεται ο Γιάννης σου στο Ριάλτο :-)) στες Αμερικές είσιες τον να έρκεται πεντέξι φορές τον μήνα;; :ΡΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αν οι αντίξοες συνθηκες είναι ψωμί, ελιά τζαι χαλλούμι, τότε δέχομαι! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ενιξερω τι θα εν οι συνθηκες αλλα καλού κακού προετοιμάστου!

      Διαγραφή
  8. Mia fora enas pakistanos sto panepistimio... *(shm.pakistanos den simenei kai mauros etsi? oute ftwxos kai gerimos)*

    lalei mou... home is where your family is...

    en je kserw...en mporo na sou pw otidipote... eniksereis pote ti en na ginetoun an eixes mia sxesi...an eixes oikogeneia potzi... eniksereis pote... monos sou sioura en polla pio diskolo...en logiko..

    egw nomizw o anthrwpos ene plasma pou prepei na miniskei ena topo. Opws oulla ta alla zwntana pou metanasteukoun to shimona i tin aniksi... etsi kai o anthrwpos... prepei na allasei topo kathe toso na men barkete... (den ennow kathe epoxi...pio araia kai pou..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα το παραλλάξω λίο τζαι θα πω το κλασσικό home is where the heart is. Συμφωνω οτι μπορεί υπο αλλες συνθήκες να ενοιωθα διαφορετικά, αλλα τουτες είναι/ηταν οι συνθήκες τζαι πορευόμαστε αναλόγος.

      Διαγραφή
  9. gia na allaksoume kai ligo koubenta... epsaxna kai sta istomageiremata... mia mous lemoni! ta gerima to lemoni se gluka areskei mou polla kai psaxnw panta suntages me lemoni...os twra pote den ekama mous lemoni kai to xw kaimo...

    mipws agapiti prasinada exeis kamia sintagi gia mous lemoni?? oloi eisaste euprosdektoi gia tes sintages sas fusika... i mporeite na ti balete sta istomageiremata na tes blepoume oulloi... :) xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εν εξαναέκαμα μους λεμόνι (πολλά καλή ιδέα ομως!) αλλά εβαλα την τούτη στον μάτι εδω και καιρό αλλά ακόμα να την δοκιμάσω.
      http://www.joyofbaking.com/LemonTart.html

      Επισης εβαλα την τζαι τούτη στο μάτι (ασχετο!)
      http://www.joyofbaking.com/CoconutCreamPieRecipe.html

      Εν ον my to-do list!

      Διαγραφή
    2. wraio site to joy of baking!! lemon tart!! kali idea... :)

      Διαγραφή
    3. Mιλώ σου εκαμα πααααααααρα πολλες συνταγες που τζαμε τζαι ουλλες εφηκαν μια χαρα! Εν τζαι τα βιντεο πολλα χρησιμα. Μερικα που εκαμα εν δαμε http://drprasinada.blogspot.com/2012/08/blog-post_6424.html

      Αν θελεις τιποτε γραφεις κομμεντ ή στελλεις μου ημειλ :)

      Διαγραφή
    4. sorry pou kamnw asxeta post...alla pantws... teleftea psaxnw gia amerikanikes sintages... i biblia..an exete tipote na proteinete eseis pou eisaste parapanw tis mageirikis... diladi, san to american cheesecake, i key lime pie... edokimasa sto prin lia xronia sto ekswteriko key lime pie kai den briskw etsi sintagi paromoia... exw to oneiro mou na paw sta florida keys je na faw original key lime pie... hahah... o kathenas me to fitsio tou fusika en na mou peite... :D

      Διαγραφή
  10. εμαθαμεν στα δυσκολα ηδη!!!φερτε μας τζιαι αλλα ρε...αντεχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά ας μεν το παρακάμουμε! Κανουν μας τουτα εν θέλουμεν άλλα!

      Διαγραφή
  11. Τι εφυγες απο την Αμερικη και ηρθες εδω; Ολα μια ιδεα ειναι. Και απο κει αν γινονταν τωρα αυτα στην Κυπρο, θα μπορουσες να βοηθησεις. οταν θελουμε βρισκουμε τροπους! Η Κυπρος οπως εχει γινει, καλη ειναι μονο για διακοπες. Τι να λεμε τωρα; Οτι ειναι ασφαλης προορισμος για να κανεις οικογενεια; Μπα.Στην Αμερικη υπαρχουν περισσοτερες επιλογες και σταθεροτητα οπως το λες. Κακο ειναι; Προτιμας την ασταθεια εδω; Σταθερη δουλεια να μπορεις να στηριξεις την οικογενεια σου και τα υπολοιπα ειναι επιλογες. Αν η ζωη μας γινεται ρουτινα αυτο εξαρταται απο μας. Εδω ρουτινα γινεται η ανεργια και το κοννε σε ολες τις δουλειες. Καλυτερα ειναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα πάντα ειναι επιλογή του κάθενος....οπως και το να ερθω. Φυσικά μπορεί ο καθενας να εχει την άποψη του, αλλα ποτέ δεν μπορούμε να ξέρουμε πως νοιωθει ο αλλος και τι θέλει. Μπορει ενας ανθρωπος να εχει/ζει κατι που θελουμε για εμας αλλα αυτος να αναζητεί κατι αλλο.

      Δεν είμαι ανεργη και δεν θα επεστρεφα ποτε ως ανεργη. Απο κει και πέρα ηταν επιλογη μου. Ο καθένας κανει οτι θεωρει ειναι καλό για τον εαυτό του.

      Διαγραφή
  12. εγω σήμερα είμαι έτοιμη να φύω! συμφωνώ φυσικά με το οτι πρέπει να μπορείς να λειτουρήσεις κάτω απο any circumstances αλλά εξύπνησα ανάποδα σήμερα και αν μου πεις ελα το εισητήριο φεύκω τωρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. τουτο το πραμα ρε παιδι μου ουλες οικαθηγητριες χημειας να εν ασχετες...
    Μπραβο που εν χαννεις την πιστη σου...Τζε εγω προσπαθω αν ζτε φοουμαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχως τωρα αφυπηρέτησεν στα 810 χρονια της! :Ρ

      Ουλλοι φοουμαστε για την αβεβαιότητα που επικρατει..πρεπει να ειμαστεν ρεαλιστες, αλλα κατα την αποψη μου παντα αισιοδοξοι και with a positive attitude to life :)

      Διαγραφή