Τετάρτη 6 Απριλίου 2016

Ντου γιου σπικ ίνγλις;;;

Τω καιρώ εκέινω που ήμουν στην Αμερική (Ήντα τζαιρούς εφτάσαμεν να λαλώ ετσι φράσεις για την Αμερικάνικη μου ζωή), οταν με ερωτούσαν πως και μιλώ έτσι καλά αγγλικά,  απαντούσα οτι είμαι παιδι ιδιωτικού αγγλόφωνου σχολείου και ότι γενικά στην Κύπρο μιλουμε καλά αγγλικά. Τουλάχιστον εσκέφτουμουν, έμεινεν μας κάτι καλό που τον τζαιρό των Εγγλέζων.

Ο ερχομός μου στην Κύπρο ομως, μου απέδειξε οτι τελικά η απάντηση μου ηταν λάθος! Μα τελείως λάθος! Το ότι ειμαι παιδι ιδιωτικού σχολείου (και μάλιστα απο το δημοτικό) ειναι μια λογική εξήγηση. Οταν ομως βλέπω τους συμμαθητές μου που το σχολείο, που μάλιστα εσπουδάσαν και Αγγλία μετα, να βάλλουν στάτους στο φέισμπουκ στα Αγγλικά, θέλω να αυτοπυρποληθώ. 

Πριν 2 χρόνια εζητησεν μου μια πρίχτισσα ξάδερφη που θωρώ σπάνια, αν μπορώ να βοηθήσω στο να διορθώσουμε τα αγγλικά μιας εργασίας της κόρης της. Καθώς έβλεπα την εργασία, ήμουν φτυστή τζείνον το εμότζι που πετάσσουνται τα μάθκια του πόξω! Δεν εκαταλάβαινα τι ήθελε να πει ο φοιτητής/ποιητής! Επέρασεν που το μυαλό μου ότι ίσως να μην ήταν καν αγγλικά! Ειπα της πρίχτισσας οτι λυπουμαι αλλα τουτη η εργασία δεν σάζεται και αν ημουν εγω ο καθηγητής θα της εβαλα ενα ωραιότατο F και θα την έβαλα στο αρχείο μου με τη συλλογή φοιτητικών μαργαριταριών. Μετά με ενημέρωσαν (από το κοντρόλ) οτι η εργασία ηταν γραμμένη στα ελληνικά και οτι αυτό που είδα ηταν το προϊόν του γκούγκολ τράσνλεϊτ! Τζείνη την στιγμή εμοιαζα με το εμότζι που του φεύκει ολόκληρη η κάτω γνάθος!

Τα τελευταία 2 χρόνια που διδάσκω σε πανεπιστήμιο, ειδα όλων των ειδών αγγλικά. Απο τέλεια μέχρι να μου γράφουν stactiar αντί structure!

Τωρά ειμαι σε φάση όπου οι φοιτητές ειναι πιο ψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου και η πλειοψηφία ειναι και ξένοι ετσι εγλύτωσα απο τα πολλά μαργαριτάρια (αν και αυτό δεν εμποδισεν κάποιο να μου γραψει σε εξέταση ότι το DNA που μπαίνει σε ένα ιό goes viral!)


Υ.Γ. Ασχετο υστερόγραφο. Θυμάστε τον Πασχιφά;; Να σας ενημερώσω τότε οτι μετα το Σικάγο, επίεν ΝΑSΑ. Εκεί απέκτησε μπλέ μαλλια, μια φιλενάδα και 2 κάττους. Τωρά εκαμεν δική του εταιρεία που προμηθεύει διάφορα πράματα που χρειάζεται κάποιος για να καμνει science at home και ζει στην Καλιφόρνια. Επίσης εγινε αρκετά γνωστός και γραφουν συχνά για τζείνον διαφορα επιστημονικά περιοδικά. Οι φανέλες του παραμένουν σχισμένες.


16 σχόλια:

  1. alter ego! You are back! ωστε ο Πασχιφας ειναι κοντά! ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πρασινάδα επεθυμήσαμεν σε, να γραφεις πιο συχνά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οοοοοοοο ήρθες πίσω στην μπλογκόσφαιρα? :) Καλως όρισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γνώρισα απόφοιτους english school και μετά αγγλικού πανεπιστημίου που δεν μιλούν αγγλικά. Μην παίρνεις τίποτα δεδομένο. Γενικά όμως νομίζω είμαστε μια χώρα που 3-4 αγγλικά τα μιλά. Το αποδίδω σε αποικιακά κατάλοιπα. Συγκριτικά μιλάμε πάντα.
    Μην κάνεις ένα χρόνο να μας ξαναγράψεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα αγγλικά είναι το λιγότερο. Εμένα με πονεί που δεν ξέρουν τη μητρική τους γλώσσα και άμα τους υποδείξεις τα λάθη τους, βγάζουν και γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ναι, απλά νομίζω εγω δεν είμαι η αρμόδια για να σχολιάσω τη χρήση της ελληνικής (αν και εχω minor αρχαίων ελληνικών κατα τη διαρκεια του πρώτου μου πτυχίου! χαχαχαχα!!). Εν ενα θέμα που αν το ανοίξουμε, εν θα τελειώσουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πρασσσς!! Αν σου πω εγώ τα μαργαριτάρια που ακούω σχεδόν καθημερινά στα αγγλικά θα φυρτείς κι αν πω δε του αντίχριστου για τα ελληνικά θα θέλει να πέσει που την ταράτσα! Γράφω βιβλίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. τζιαι για τα ελληνικα τζιαι για τα αγγλικα νομιζω εν θεμα νοοτροπιας. καμνουμεν τα ουλλα που πανω που πανω, οσο οσο να γινει η δουλεια μας. φκαινει το πτυχιο στο αγγλικο πανεπιστημιο χωρις να ξερεις τζιαι τα καλυτερα αγγλικα; κανενα προβλημα, αφου εκτος παν/μιου τα μονα αγγλικα που χρειαζεσαι εν για το ταξι τζιαι τα delivery. στα λυκεια μπορεις να αριστευσεις με ορθογραφικα που φκαλλουν μαθκια. επειδη ετσι

    καλωσορισες

    ΑπάντησηΔιαγραφή