Δευτέρα 3 Οκτωβρίου 2011

Σάιενς φορ όλ - "DNA"

Ο ένας λαλεί "Τεστ DΝΑ για να δουμε αν το παιδί εν οντως του Πασχαλη". Ο αλλος λαλεί "Η σουβλα εν μες το DNA του Κυπραίου". Ακουμε παντου για DNA αλλα ποσοι ξέρουμε τι είναι;

Το DNA καταρχας εν αρχικα για το Deoxyribonucleic acid. Σκεφτείτε οτι το DNA εν μια κλωστη μπου κρέμμουνται 4 είδη χαντρες. Η κλωστη με τα τες χάντρες επιστημονικα ονομάζεται polymer ή πολυμερές στα ελληνικά τζαι οι χάντρες nucleotides ή νουκλειοτίδια.  Τα τέσσερα είδη που χαντρες ονομάζονται  Α, G, C τζαι T.  

Οκέι, εχουμε δηλαδή μια κλωστη με τεσσάρων ειδών χάντρες. Μερικοί μικροοργανισμοι, εν πολλά χάπι με τουτην την κλωστουδαν. Τις παραπάνω φορες όμως δεν είμαστεν χαπι τζαι η κλωστουδα τουτη ενεν αρκετα σταθερη για να εν μονη της σε ενα κυτταρο. Έτσι τες πλείστες φορες, δυο κλωστες με χάντρες, ερκουνται μαζι για να εχουν παραπάνω σταθερότητα. Ομως εν μπορουν να έρτουν μαζι κουτουρου. Η χάντρα Α προτιμα να εν απεναντι που μια χαντρα Τ τζαι η χαντρα G θελει να εν απέναντι που C. Η Α εν μπορεί να θωρεί τα μουτρα της G τζαι η C αναουλιάζετε τζαι μονο στην ιδέα να εν απέναντι που την Τ τζαι το αντιθετο. Αν τυχει κανένα λάθος, το κυτταρο έσhει μηχανισμους για να το διορθωσει. Εν όπως την Τολμη και Γοητεία. Εν μπορεις να φέρεις την Καρόλαιν τζαι την Μπρουκ κοντά κοντά γιατι μετα θα γινεί καφκάς τζαι θα τραβηχτουν μασhέρκα ετσι υπάρχουν μηχανισμοι των κυττάρων που σαν μια άλλη Στέφανι Φορεστερ, θα μπουν να φκαλουν την μια επιδοξη νυφη που μες την μέση.

Το σχημα όμως σε στυλ "Σκαλουα για να αλλάξεις λάμπες" στα αριστερα της εικόνας δεν ειναι τζαι το πιο σταθερό σχήμα έβερ, ετσι το DNA δημιουργει το σχημα στα δεξια, την "ανεμόσκαλα που ετσι τζαι πέσεις χαμέ, θελεις να μπείς ολόκληρος σε γύψο" Για την ανακάλυψη της  διπλής έλικας ή double helix ή "ανεμόσκαλας που ετσι τζαι πέσεις χαμέ, θελεις να μπείς ολόκληρος σε γύψο" ο Γουάτσον τζαι ο Κρικ επιάσαν το βραβείο Νομπελ το 1962.

Αγαπητοι συμπλογκερς που κάθεστε πρώτο θρανίο πίστα, θυμάστε στο περασμένο μάθημα που εμιλήσαμε για τα γονίδια;;; Τα γονίδια λοιπόν απαρτίζονται που DNA. Αρα το DNA εν υπεύθυνο για τα χαρακτηριστικά που έχουμε τζαι κληρονομούμε που τους γονείς μας. Το DNA μονο του εν μπορει να κάμει τζαι πολλά πράματα όμως. Για να κάμει κάτι το DNA πρεπει να μετατραπει σε RNA τζαι μετα να μετατραπει σε πρωτεΐνες. Τα RNA εχουν τζαι τζείνα κάποια φάνξιον αλλά ενα-ενα τα θέματα. Για το πως δημιουργουνται οι πρωτεΐνες τζαι το RΝΑ που το DNA τζαι τι κάμνουν τζείνα εν ενα μεγάλο, πολύπλοκο θέμα που θα συζητησουμε σιγα σιγα σε μελοντικά μάθηματα.

Αυτα προς το παρον. Τωρά στην αυλή για διάλειμμα!!! :)

25 σχόλια:

  1. κυρία κυρία..ο Invictus ετράβησε μου τα μαλλιά μου!! να πάμε στην διευθύντρια??? (ούσσου ρε Ινβίκτε..μάχουμε να μας γλυτώσω να πάμε να παίξουμε μάππα! πέ και της Neerie να πεί οτι έδερεν την ο TwistedTool να παίξουμε 2x2)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ωραίο μάθημα. ελπίζω να μου μείνει κάτι. Καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. μα τι ωραία, έπρεπε τζαι στο σχολείο να μας τα λαλούν έτσι! (ναι, θυμούμαι τα τζαι τούτα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυρία, κυρία, έδερα τη Neerie.. Πάμε στη διευθύντρια, οκκέι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τούτα αρέσκουν της Moonlight!! Μια φορά της είπα να της πω για τίποτε που τζίνα που κάμνω τζαι εβαρέθηκε με...

    Ε όι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κόρη κυρία έχω πολλές απορίες σήμερα (4 δάχτυλα πάνω). Οκ εκατάλαβα ότι οι χαντρούες έχουν προτιμήσεις με ποιον να εν κοντά κλπ αλλά τι κάμνουν τζίνες οι χαντρούες;Τι συμβολίζουν;Ποιο εν το φανκτιον τους τελοσπάντων;;
    Ουφφφ εν μπορώ να πάω στην αυλή έτσι, ενα είμαι πολλά σκεφτική και εν μπορώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω απορίες:

    1. γιατί κάποτε το DNA σαντανώνεται και γενιούνται μωρά με αρρώστιες;
    2. έχει σχέση η ηλικία των γονιών;
    3. στους καλούς μαθητές βαζεις αυτοκολητούι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Neerie: (Σιγά μεν δέρω κορούαν. Αλλά σκάσε τζιαι κάμε πως κλαίεις που σε δέρνω για να γλιτώσουμεν το μάθημαν)

    Ναι ναι, κυρία, εν θα το ξανακάμω. Πάμεν έξω τωρά τζιαι θα χάσουμεν το υπέροχο μάθημα σας :(

    (τέλειωνε ρε Neerie, εκάλυψα τη βλακεία σου)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κόρη neerie μόνο για τζίνο το σχόλιο 'σιγά μεν δέρω κορούα' ελπίζω να τον δέρεις που τα καλά και να πάεις και ας παεις και στη διευθύντρια που τα καλά. Ενα κάμω και 'γω την υπέρβαση και να φκω που την τάξη για ηθική υποστήριξη. Κυριά Πρας ενα μου τα δείξεται στο διάλλειμα όμως;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αφορμήν γυρεύκει τζιαι το mariloύιν να φκει που την τάξη.. Κχμ κχμ κχμ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κυρία κυρία ο τουιστεντ ενοχλει με!!Μπορείτε να του βάλετε έξτρα μαθήματα για το σπίτι για τιμωρία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γκόου Πρασινάδα!
    άδε πράμα. τόσα χρονια βιολογία στο σχολείο τζιαι στο πανεπιστήμιο εν επήαν χαμένα...θυμούμαι τα τούτα! ενναν πολλά περήφανοι οι γονιοί μου:)

    αναμένουμε τη συνέχεια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ννάμπον τούτες οι τάσεις επιθετικότητας ΤΤ?

    αφού εκάμαμεν συμφωνία με την πρασινάδα να φκαίννουμεν έξω

    η σιωπή της στην τελευταία μας αναφορά στο θέμα συνιστά συμφωνία με την πρόταση μας

    άρα φκαίννουμεν έξω όμορφα τζι ωραία ώσπου να τελειώσει το μάθημα

    αν επιμένεις να δερτούμεν κανονίζω το, αν τζι εν θέλω να χαλάσω τα νύσια μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. έφερα το τετράδιο μου να μου βάλεις αστεράκι γιατί εγώ είμαι σπάσμα εδκιάβασα το μάθημά μου, δεν έχω απορίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κυρία κυρία! εγω επειδή ξέρω τα τούτα αν τζαι η βιολογία ενεν το φόρτε μου, γίνεται να πιάσω αστεράκια;;;

    εννα πιάσουμε τζαι βαθμούς στο τέλος του τριμήνου ρωτά η μαμμη μου;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Neerie, αν καταλάβουν οι υπόλοιποι πως εκάμαμε συμφωνία με τη δασκάλαν, εννα μας φκάλουν τραούδιν! Έννεν καλλύττερα να κάμνουμεν πως δερνούμαστεν τζιαι να φκαίνουμεν έξω;

    Κορούες, μωρά τζιαι ππούshτιες εν δέρνω, άρα μεν ανησυχάς για τα νύshια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Ράνια & Τουίστεντ & Νίρι
    Διευθύντρια είμαι εγω... :Ρ
    Τζαι επειδή εν επιλεγόμενο αυτο το μάθημα, μπορειτε να κάμετε οτι θέλετε. Φτανει να μεν υπάρχει βία (είμαι κατα) τζαι να μεν λαλείτε κακιες λεξουλες! Χατες τωρα πιαινετε γιατι επονοτζεφαλιάσετε με τζαι ο συνάδελφος Δρ Πονοτζέφαλος εν μπίζι σήμερα...

    @Μοονλάιτ
    Εν η αναφορα μου στην Τόλμη και Γοητεία που κάμνει την διαφορα.....

    @Ροσα
    Πον να'ρτεις, βαρτειν κάτω τζαι πε της τα τα δικά σου ξανά! Να μαθει......

    @Μαριλού
    Ευγε Μαριλου μου για το πρώτο κομμεντ σου! Ελα έξτρα ρίτινγκ για να λυθουν οι απορίες σου. Για το δευτερο θα σου πω να μεν παρασύρεσαι...Τέικ έι ντισίζιον εντ στικ του ιτ..... Στο διαλειμμα θα τρώω το σαντουιτς που μου έκαμεν η μάμα μου έτσι εν θα μπορω να σου δειξω...σορρυ α!

    @Σμιλί
    1. Το DNA αμαν εν σαντανωμένο, τες παραπάνω φορές εν επηρεάζει κατι στον εαυτό του. ΑΛΛΑ επηρεάζει την πρωτεΐνη που δημιουργείτε που τζεινο το σαντανωμένο DNA τζαι τα αποτελέσματα εν ασθένειες κτλ.

    2. Σε μερικά πράματα ναι...αλλά εν κυριως στις παθησεις που εχουν προβλημα τα χωριστουν τα σετ που χρωμοσώματα όπως το συνδρομο Ντάουν που ανάφερα στο προηγουμενο μάθημα. Πολλές λεπτομέριες δεν γνωρίζω γιατι όπως είπαμε δεν ειμαι "γενετιστρια" αλλα...

    3. Καλό βέβαια! Στα 10 αστεράκια κερδίζετε ένα τσιζκέικ! :)

    @She
    Τζαι με ρεφερενσες φρομ ρίαλ λάιφ! :)

    @Αππωμένη
    Αν δεν με κάμουν οι ταραξίες να σhίσω τα πτυχία μου, τοτε θα συνεχίσουμε!! Θενξ!! :)

    @Νιρι
    δις ισ α φρι κάντρι....καμετε οτι θέλετε. Καλου κακου όμως φερμου κανενα ηρεμιστικουλι γιτι θα μου ταράξετε το νευρικο συστημα εσεις!

    @Μάνα
    Ένα γκόλντ σταρ για σένα!!! :)))))

    @Ξιπ
    Ενεν δίκαιο κορη...εσhεις τζαι εσύ ενα πτυχίο βιοχημείας αν θυμουμαι καλά...της μαμμης σου πε της να με παρακολουθα γιατι θα της βαλλω τζαι τζείνης βαθμο!!Επίσης πε της θενξ για το σαντουιτς που μου έκαμε για το διάλειμμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. DNA mixed with pop culture τέλειο :-)

    αρέσκει μου να τα διαβάζω αλλά δεν θυμούμαι τίποτε μετά, εν τζαι να έχουμε διαγώνισμα, έννε;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. egw pou eshei pou tin 3i gymnasiou (piiiiii posa xronia eperasan... skeftou itan prin gnwristoume) na kamw viologies jie ximeies, mporw na kamw drop to mathima (na men mou riksei ton geniko mou oi tipote allo) jie aplws na kathoume se mia gwnia na se akouw perkei kollisei tipotes (u never know pote tha paiksoume trivial) alla na men kamnw ta test giati agxwnoume jia pathainw panic attack jie milw asistola jie astamatita? (asterouthkia en thelw)

    efxaristw

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Ουφ
    Χαχα! ετσι ειναι...μέικινγκ σάιενς φαν!
    Οι εν εχουμε διαγωνίσματα! Απλα εν για γενικο ενδιαφέρον για όσους θέλουν.

    @ikoumera
    κορη ηρέμησε...εν θα εχουμε τεστ...εν για οσους τους ενδιαφέρει το θέμα...εν θελω να σε αγχωσω αλλά εν ύλη Ο'λέβελ τουτη!! Μεν ανησυχεις όμως τζαι ουτε εγω κατέχω που τα ακαταλαβίστηκα τα δικα σου.

    @Ψιψινελ
    Ντοντ γκιβ απ! Στες ομάδες αίματος εισουν τσιάκκος!!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. δηλαδη καποια dna εχουν μονο μια κλωστουα; εσυγχιστικα.. ;s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Φουρνόφιε (εν το καλαμαριστικο σου τουτο! ΛΟΛ)
    Ναι μερικά όπως κάτι ιοί, εχουν μονο μια...αλλά οι ιοί εν κατηγορία που μόνοι τους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή