Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011

Αναμνήσεις που τον τζαιρό του σχολείου

Εθκιάβαζα μπλογκς μαθητών τούτες τες μέρες τζαι εθυμήθηκα τα δικά μου.

Εγώ είμαι λιο ατύπικαλ περίπτωση (σε πολλά πράματα). Εγεννήθηκα τζαι εμεγάλωσα Κύπρο, το ίδιο τζαι οι γονείς μου τζαι οι παππούδες/γιαγιάδες μου. Η μόνη σχέση μας με το εξωτερικό είναι ότι η μάμα μου όταν ήταν μιτσά έζησε 4 χρόνια στον Καναδαν οικογενειακώς. Οι γονείς μου ήταν τζαι οι θκυό πάρα πολλά καλοί μαθητές στο σχολείο αλλά λόγω οικονομικών δεν εμπορέσαν να παν να σπουδάσουν. Ίσως για αυτόν τον λόγον, στα 6 μου, χωρίς να ξέρω ούτε μια λέξη αγγλικά επία πρώτη δημοτικού σε αγγλόφωνο ιδιωτικό σχολείο! Λέιτ 80'ς τούτο το πράμα ήταν πολλά παράξενο τζαι σπάνιο. Από τα 25-30 παιδιά της πρώτης τάξης, είμασταν μόνο 2 που δεν εμιλούσαν αγγλικά τζαι το άλλο το παιδί είσhεν μόλις έρτει που Αυστραλία, απλά εν του είχαν μάθει αγγλικά. Η δασκάλα ευτυχώς κυπραία (που έζησα πολλά χρονια Αγγλία) έτσι ήξερε ελληνικά. Έκαμνε το μάθημα τζαι μετά ερκετουν σε εμας να μας πει τι να κάμουμε τζαι τι είπε στα άλλα μωρά. Τότε στην πρώτη τάξη εν εκάμναμε ελληνικά, γιατι εν εθέλαν να συγχίζουνται τα μωρά. (Τωρά όμως κάμνουν.)

Εν θυμούμαι λεπτομέρεις ή πως τα έμαθα τα αγγλικά αλλα ως την δευτέρα τάξη  πρέπει να εσυνενοούμουν μια χαρά γιατί η διπλανή μου ήταν μια κορούα που ο παπάς της ήταν των Ηνωμένων εθνών τζαι ήταν Κύπρο μόνο για ένα χρόνο, τζαι εκάμναμεν πολλήν  παρέα στο σχολείο. Έτσι εγώ κατα κάποιο τρόπο εμεγάλωσα με "ξένους". Τζαι τζείνοι που ήταν κατά το ήμιση Κυπραίοι, το άλλο μισό ήταν απο χώρες όπως Αγγλία μέχρι κάτι εξωτικό όπως Αιθιοπία. Είχαμε κόσμο απο όπου φανταστείς. Το μόνο κακό της υποθεσης είναι ότι επειδή εν επιαινα δημόσιο σχολείο εν είχα φίλους που το σχολείο να μεινίσκουν κοντά στη  γειτονιά για να βρεθούμαστε. Τα καλά ήταν ότι, ενω η άλλοι της ηλικίας μου επιαίναν σχολείο τζαι Σάββατο, εγώ εν επία ποττέ, τζαι αφήναν τζαι εμας τες κορούες να φορούμε παντελόνια! Σιγά-σιγά "η Κυπραία που ένιξερε λέξη αγγλικά" έγινα η καλύτερη μαθήτρια του σχολείου. Όταν ήμουν τετάρτη δημοτικού, ήρτεν τζαι η αδερφή μου η Ξιππασμένη τζαι ως τότε είσhεν παραπάνω Κυπραίους.

Μετά στο γυμνάσιο υπήρχαν 6 τάξεις. 4 "ελληνόφωνες" που έρκουταν που τα δημόσια σχολεία τζαι 2 "αγγλοφωνες" που είμασταν εμείς που το δημοτικό που είχαμε τζαι εξασφαλισμένη θέση.

Τα χρόνια επεράσαν. Ημουν άριστη μαθήτρια τζαι τούτο εν παρεξηγημένον πράμα γιατί οι άλλοι ενόμιζαν ότι εθκιέβαζα με τις ώρες τζαι είμουν σπάσμα, ενώ εγώ απλά επρόσεχα μες την τάξη γιατί εβαρκούμουν να θκιεβάζω σπίτι. Επροτίμουν να θωρώ τηλεόραση, να θκιεβάζω βιβλία, περιοδικά, να ακούω ράδιο τζαι προπαντων να προσέχω τζαι να μαιρεύκω της αδερφής μου της μιτσιάς που τοτε ήταν τέλεια μωρό.

Στην τρίτη τάξη ανακατώσαν μας. Τζαι τότε έγινα συμμαθήτρια με τον "γιο του τάδε", "την κόρη του τάδε" κτλ.  Μάλιστα μια "διάσημη" (μην ξεράσω) σοσιαλάιτ ήταν στην ίδια τάξη αλλά σε άλλο τμήμα, η οποία έφυεν μετα την τρίτη τάξη, τζαι ρούμορ χας ίτ εν γιατί έμεινε ιδία τάξη τζαι εν εδέχετουν το σχολείο να την περάσει στην επόμενη ετσι εφύαν την τζαι επήραν την αλλού που την εβάλλαν στην επομενη. Ακούαμεν τζαι κάτι, "κυρία γίνετε να κάμουμε το τεστ Δευτέρα γιατι Παρασκεύη εν να πάω Ιταλία για το γουικέντ".

Εκτός που για 1-2 μήνες στο δημοτικό που ήθελα να γίνω Βίρνα Δράκου, πάντα ήξερα τι ήθελα να σπουδάσω έτσι εν υπήρχαν πολλά διλλήμματα στο τι μαθήματα να θκιαλέξω.

Ευτυχώς όμως είσhεν τζαι νορμάλ άτομα. Στην τετάρτη τάξη ήρτεν η φιλη μου η Μ που δημόσιο σχολείο. Είναι η μόνη φιλία που διατηρώ μέχρι σήμερα. Ενώ η δρόμοι μας είχαν χωρίσει μετά το σχολείο, πάντα εδιατηρούσαμε επαφη, πότε παραπάνω πότε πιο λίο (τζαι τωρά περιμένω σύντομα να παντρευτεί τζαι να μπώ κουμέρα).

Στην εβδόμη τάξη ήρτεν το "μωρό" μας πρώτη δημοτικού. Στο λεωφορείο εκάθετουν δίπλα μου τζαι τα διαλλέιματα έρκετουν να μου πει τα νέα της τζαι τι έμαθε στο μάθημα. Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους, ήξερα τι θα έκαμνα που αρχές Οκτωβρίου της σχολικής χρονιάς τζαι ετσι ούτε αγχος είχα ούτε τίποτε. Ετοιμάζουμουν τζαι ψυχολογικά να έρτω Αμερική. Ε τζαι μετά ήρτα τζαι ακόμα είμαι δαμέ...αλλά χόουπφουλλι όι για πολύν ακόμα.

Που το σχολείο γενικά έχω καλές αναμνήσεις. Ανακατώνουμουν σε πολλά εξωσχολικά, εμάζευκα λεφτά για εράνους στα φώτα, εσυμμετείχα σε γιορτές, σε εκπαιδευτικά ταξίθκια. Έκαμα πρότζεκτς διάφορα που ως τζαι νοηματική επία τζαι έκαμνα μάθημα για ένα χρόνο. Ετσακώθηκα με τον βλάκα τον γυμναστικό γιατι είπεν μου ότι καλύτερα να κρατώ σημαία στην παρέλαση παρά το λάβαρο γιατι εν βαρέτο τζαι "είμαι κορούα", τζαι εξυπνήσαν τα φεμινιστικά μου. Που εδίουν του μπροστινού μου που στην χημεία ήταν λίο ασχετος, το τετράδιο μου τζαι ήταν "ο μόνος που είσhεν λύσει την άσκηση" τζαι έφκαινε στον πίνακα τζαι ελάλεν του η αχάπαρη καθηγήτρια μπράβο σου εν το επερίμενα να το κάμεις σωστό!

Σhέρουμε που ακόμα θωρώ τους καθηγητές μου που τους εσυμπαθούσα τζαι έμαθα πολλά που τζείνους να με θυμούνται ακόμα. Λυπούμαι όμως που πλέον τούτο το σχολείο δεν είναι πλέον όπως ήταν παλιά τζαι δεν μπορούν να το ζήσουν άλλοι όπως το έζησα εγώ......

35 σχόλια:

  1. ..τζιαι εσύ του English School; φίλη πρασινάδα, οκσά κάμνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λάθος! δικαιούσαι τζαι δεύτερη επιλογη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. να ξέρω δηλαδή να μεν παίξω κανένα στοίχημα σήμερα! Ε αμερικάνικη ακαδημία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αστο για άλλη μέρα το στοίχημα εν σε θέλει σήμερα. Να σου δώκω τζαι τέταρτη οξά παραδέχεσαι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. όταν δεν σε θέλει, δεν σε θέλει παραδέχουμαι και πανυγηρικά μάλιστα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Εν τζαι εμέιναν πολλές επιλογές....Γκράμμαρ Σκούλ :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ήξερα το! καλα το γκράμμαρ σκουλ έσιει δημοτικό; εν το ήξερα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ναι έισεν τζαι ακόμα έσει...
    Απορία. Το "τζαι εσύ στο Ινγκλις Σκούλ", εννοούσες το σε στυλ, "τζαι εσύ τέκνο Βρούτε" οξά επειδή έσυρες τζαι το "φίλη Πρασινάδα" να υποθέσω ότι εσύ είσαι του Ινγκλις σκούλ;

    Υ.Γ. Εκάμαμεν το ποστ, κονβερσέισιον.... :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Π.Γ.(προν γραφο) ναι εκάμαμεν το, εν τα παρέκτυπα των λλίων μαντυκών ικανοτήτων μου..

    είμαι του ίνγκλι γκλου δυστηχώς ή ευτυχώς αλλα εμένα οι παραπάνω μου φίλοι εν που δημόσια επειδή εν της γειτονιάς τζιαι που παιδικές φιλίες του δημοτικού.. ενιγουεις παω για ύπνο γιατι εν 5 η ώρα ποδά τζιαι σε 3 ωρες έχω πανεπιστήμιο! Έχε γεια..:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τζαι εγώ γιατί εν 11:25 τζαι αυριο έσει πρωινό ξύπνημα. Καληνύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ξέρεις την Μαρία που το Γκράμμαρ Σκουλ? (πώς λέμε τον Αντρέα που τη Λευκωσία?)

    Πότε αποφοίτησες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. 'εμάζευκα λεφτά για εράνους στα φώτα'

    επία μια φορά,τζαι εν θελω να ξαναπάω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Neerie
    Πριν 10 χρονια ακριβώς!

    @Εγώ
    Έκαμα το πολλές φορές. Τότε ήταν διαφορετικά. Ο κόσμος νομίζω πιο ευγενικός. Τωρά εν θα το εξανάκαμνα ούτε εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μα τζιαι συ γκραμμαρ; wow sinschooliki :p
    Τι εννοείς Λυπούμαι όμως που πλέον τούτο το σχολείο δεν είναι πλέον όπως ήταν παλιά τζαι δεν μπορούν να το ζήσουν άλλοι όπως το έζησα εγώ.....
    ;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το δημοτικό εν τελείως διαφορετικό. Πολλά λίοι ξένοι κτλ. Τζαι επειδή εν η αδερφή μου ακόμα τζαμέ, ξέρω ότι αλλάξαν πολλά τα πράματα τζαι όι προς το καλυτερό.Έν εννοώ ότι άλλαξεν μόνο το σχολείο αλλά κυρίως αλλάξαν οι μαθητές.Μεγάλο θέμα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εν αλήθκεια ναι. Θυμούμαι ήταν πολλά διαφορετικά τα πράματα όταν ήμουν πρώτη τάξη αν συγκρίνω με τωρά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Φυσικά μιλω σε γένικες γραμμές.Υπαρχούν πάντα οι εξαιρέσεις.Άι γκες εν φυσιολογικό που αλλάσουν τα πράματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ιντα τζαιρούς μας εθθύμησες κορη Πρασινάδα!!εντελώς τυχαία εκαθούμασταν τωρα με την μαθήτρια μου μετά το μάθημα τζαι εβλέπαμε παλιά γιαρ μπούκ για χαζι!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Που έρκεσουν τζαι έβρισκες με το διάλειμμα για να σου δώκω μιάν λίρα;;; χαχαχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χαχα ήντα καλά! Αθθυμούμε όταν εφκάλλαμε τζίνη τη φώτο της πρώτης μερας μου στο τζούνιορ τζαι εστεκούμασταν στο χωλ, εγώ φορώντας τιν ριντίκιουλους ποθκιά του σχολείου τζαι την (πολλα κουλ) μπλε τσεντα μπαρμπι. Τζαι η Ξιπ που έρκετουν στην αυλή του τζούνιορ για να της διω λεφτά :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. κόρη ήταν πολλά κούλ η τσέντα σου η μπάρμπι..Τζαι εγώ θυμούμαι πολλά καλά τζείνην την μέρα, που η μάμα εφκαλέν μας 1000 φώτο....συγκινούμαι αμα τες θωρώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Εξύπνησες μου πολλές αναμνήσεις, αν και τα σχολεία μας εν λες και ήταν σε διαφορετικό κόσμο. Να'σαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. @She
    :)

    @Defiance
    θενξ. Μπάι δε γουέι, επεθυμήσαμεν τα ποστ σου σου με τα ενδιαφέρον θέματα. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. GS oeooo
    to sxoleio mou episeis.

    Agapw to to GS, en mporw na pw...
    Eperasa polla wraia kai itan mia euxaristi allagi apo to axanes dimosio pou imoun os ta 14-15.

    eteliwses to 2001 a? Egw eimai tou 06 alla to 02 epia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Εσυναχτίκαμεν πολλοί τελικά! Τζαι εγώ αγαπώ το! Εν εβρεθήκαμε από ότι φαίνεται αφού επίες το 02....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εγώ είμαι γκρατουαιτ του 2005! Αρα πρέπει κάπου να βρεθήκαμε Ροουμ. Φκαρτε τα γιαρμπουκς κορούες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εσυγκίνησες με.... είμαι νορμάλ άτομο;! Σνιφ σνιφ!

    Οξά κάμνεις το για να κάμεις σεκιούρ το κουμπαριλίκι;

    Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @ xippasmeni : ate reee
    05 05 05 ....ma pioi itan sti xronia su??? katse na 8ymi8w . a niicee, ishete enan an8rwpo pou ektimw afantasta sti xronia sas :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @ roam365
    efkale polla asteria i xronia mou! including me!!! an anixeis to year book enna me evris ! tora enna spaso pion ektimas afantasta!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. eee a poume oti ekamne ekpompi stin tileorasi :P a je nomizw en je o arfos mias pou tes agapimenes mou filenades.
    e kori en 8elw na se apogoiteusw allla eshiei 150 teleiofoitous :p en to epi8eto sou 3ippasmeni ? :d:P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. aaa ma nomizo ekatalava an kai na toniso oti eixame pollous pou ekamnan ekpompi stin tv tin xronia mou! haha
    oi kori en to mikro mou to xippasmeni enoite!

    ΑπάντησηΔιαγραφή